Laatste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu Laatste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu

Laatste week in Barcelona

Door: Sanne Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Juli 2013 | Spanje, Barcelona

Lieve vrienden en familie,

Dat was het dan. De laatste week van 3 maanden Spanje is ingegaan. Wat heb ik een ongelofelijk leuke tijd gehad. Veel gezien, een mooie taal geleerd, leuke en lieve mensen leren kennis, kortom een super ervaring.

Een paar weken geleden leerde in Marta kennen. Binnen een paar dagen waren we onafscheidelijk. In drie weken hebben we de veel dingen gedaan, zoals uitgaan, strand, opera, locale barretjes en er zijn ook al plannen voor een volgende reis.

Afgelopen zaterdag is zij terug naar Zweden gegaan, en ik naar Sant Père Pescador om Dick, Nicole en Nando op te zoeken op de camping. De bedoeling was dat ik 1 nachtje zou gaan, maar dit werden er drie. Veel op het strand gelegen, lekker gegeten en gedronken. Zo zag ik ook duidelijk het verschil tussen de stranden. In Barcelona lig je hutje mutje en is het water en het strand vies. In St. Père Pescador was het rustig, helder water en schoon strand, top. Bedankt voor het leuke weekend!

Maar.... Genoeg positief gedoe, want ik zou sanne niet zijn als ik geen minder leuke dingen had meegemaakt.
Zo bleek vorige week dat Enforex ineens moeilijk wilde gaan doen over een examen om mijn A2 certificaat te halen. Ik moest de NHTV maar een brief op laten stellen dat ik dat nodig had. Wat-een-onzin. Ik heb twee hele gestreste dagen gehad, want ik dacht dat ik hier drie maanden voor jan joker had gezeten. Ik heel de avond op een boze mail zitten broeden, en de volgende dag werd ik uit de klas gehaald. Met knikkende knietjes liep ik achter de coördinator aan, en met iedere stap kreeg ik meer spijt van m'n mailtje. Maar toen..... Deze meneer ging Engels tegen mij praten.... Heeeee!? Gaan we ineens aardig doen?
Jawel... Het was allemaal geen probleem om de school te verlaten met het juiste certificaat, want het niveau bij Enforex ligt hoger dan het Europese kader, blaaaablaaaablaaaaa.
Dus, als het goed is kan ik deze week mijn A2 certi ophalen.

Vrijdag om 15.45 vertrekt mijn vliegtuig vanuit Barcelona. Ik heb heel veel zin om naar huis te gaan, want de temperaturen zijn te hoog voor mijn Nederlandse hoofd. Grapje, ik ben toe aan VAKANTIE :)

Zaterdag gelijk een Spaans feestje in club HB, kan ik m'n lieve vrienden en familie weer zien na een lange tijd onder het genot van een drankje. Of 2. Of 8.

Het was me een genoegen deze fantastische blog bij te houden tijdens mijn verblijf in Barcelona, maar ik ben blij dat het niet meer hoeft :D

Tot snel in Nederland xxxxxxxxxx

Ps.......
Nee laat maar
Is geheim

  • 16 Juli 2013 - 14:47

    Claudia:

    Hoi Sanne,

    Tijd is idd omgevlogen (zeker als je werkt!!). Fijn dat je zo genoten hebt en dat je alweer plannen hebt voor een volgende reis.
    Geniet nog met volle teugen van je laatste dagen in Barca en tot gauw.

  • 16 Juli 2013 - 22:00

    Henny Hundersmarck:

    Toch fijn dat je weer thuis zult zijn. Gefeliciteerd met je certificaat want daar ging je voor. Tot vrijdag x

  • 21 Januari 2014 - 10:39

    Connie De Groot:

    Hallo Sanne,

    onze oudste zoon Jesse start 3 maart voor 14 weken in Barcelona beginners 25 weken.
    Heb jij misschien nog wat tips, must-do's en andere suggesties.
    Hij vindt het best wel spannend, en ik als moeder bibber nog het meest.
    Graag hoor ik van je voor mijn gemoedsrust zou dat fantastisch zijn.
    Hartelijke groeten, Connie de Groot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 9530

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 23 December 2014

Semester in Amerika

28 April 2013 - 20 Juli 2013

Spaans leren in Barcelona

Landen bezocht: