Dos semanas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu Dos semanas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dos semanas

Door: Sanne Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Mei 2013 | Spanje, Barcelona

Een kort verslaggie:
Twee weken zijn alweer om. Ze vliegen voorbij. Op school snap ik er af en toe geen bal meer van. Zo ben ik nu bezig met 'hay', 'estar' en 'ser'. Pffffffffffff.....
Gelukkig zijn er ook nog dingen die ik nog wel begrijp, zoals beroepen, meubels in de klas, de badkamer, woonkamer en slaapkamer. Daar kom je echt verder mee zegmaar.

Gisteren (vrijdag) gingen we over op het hoofdstuk 'en familia'. In mijn klas zit 1 Engelse, 1 Amerikaan, 1 Rus, 1 Duitser, 1 Turk en ik :). Het was de bedoeling dat je in duo's, en later met de hele groep, vragen ging stellen over elkaars familie. Er werd aan mij gevraagd of ik een tante heb. Ja, die heb ik wel. Is je tante getrouwd? Ja, zij is getrouwd. Hoe heet je oom? Ik gaf antwoord en iedereen viel van zijn stoel van het lachen (sorry Dick!!!).
Tu gusta Dick? Siiiiiii. En eigenlijk was het leukste dat de docent er niks van begreep en ons met grote ogen aan zat te kijken, hèhè.
Dus, dat was school.

Vorig weekend ben ik naar de La Sagrada Familia geweest. Ik heb me als een ware toerist gedragen, yolo, en wat mooie foto's kunnen maken.
Verder heb ik deze week wederom veel gegeten en gedronken.
Ook ben ik gisteren te weten gekomen dat ik een ware belieber ben, want ik weeg net zoveel als Justin Bieber, jippie.

Uuuuuuuuuuummmmmm.....

Nog een shout-out naar mijn mandarijntjes en B.

xxxxx

  • 11 Mei 2013 - 12:04

    Nicole:

    Nou, je oom kon niet echt lachen. Ik natuurlijk wel.
    Maar de verveling slaat nog lang niet toe begrijp ik. Nu ook lekker genieten van het weekend!! Hemelvaart was voor jou 'n gewone schooldag¡¡
    Nando heeft een nieuw speeltje voor op de camping, een Puch maxi. Lekker crossen…vind ik niet leuk!! Maar je kent m, kan lekker drammen.
    Hoor dat binnenkort de eerste toerist al bij je langskomt en dat hij onze Spaanse leerboeken meeneemt. Stom dat ik daar niet eerder over heb gedacht.
    Goed weekend,
    groetjes…

  • 11 Mei 2013 - 12:04

    Nicole:

    Nou, je oom kon niet echt lachen. Ik natuurlijk wel.
    Maar de verveling slaat nog lang niet toe begrijp ik. Nu ook lekker genieten van het weekend!! Hemelvaart was voor jou 'n gewone schooldag¡¡
    Nando heeft een nieuw speeltje voor op de camping, een Puch maxi. Lekker crossen…vind ik niet leuk!! Maar je kent m, kan lekker drammen.
    Hoor dat binnenkort de eerste toerist al bij je langskomt en dat hij onze Spaanse leerboeken meeneemt. Stom dat ik daar niet eerder over heb gedacht.
    Goed weekend,
    groetjes…

  • 11 Mei 2013 - 14:51

    Dick De Kok:

    Er zit nog een ouwe gek op publiekszaken en het kan nog erger niet alleen Dick maar ook nog met de achternaam de Kok. Als je dat zegt vallen ze helemaal flauw van het lachen!
    Vandaar mijn naam Richard Cook bij de Britse ambassade.
    Je oom Dick kan zich dus troosten, tenzij hij ook een merkwaardige achternaam heeft in het Engels!
    take care en have fun.
    Ik ben eigenlijk best wel jaloers op jouw reis naar Barcelona.
    groeten Pamela en Dick

  • 11 Mei 2013 - 16:09

    Henny Hundersmarck:

    Veel moeilijke woorden die boven m'n petje gaan.ik hoop voor je dat het nu strandweer is dit weekend. Hier niet hoor. Met B. gaat het goed hij vindt het leuk als er iemand komt , maar vindt het nog leuker als die weer weggaat. Ik was even in een winkel en B. vastgezet buiten en ja ma kwam langs en die had B. meegenomen. Nou ik werd even niet goed, dus ik dacht misschien is hij naar huis gelopen , maar toen zag ik ze gelukkig om de hoek. Leuke grap hè. Ik hoor je weer op Skype , groetjes van ons en een leuk weekend xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 9516

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 23 December 2014

Semester in Amerika

28 April 2013 - 20 Juli 2013

Spaans leren in Barcelona

Landen bezocht: