Primera dia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu Primera dia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Vermeulen - WaarBenJij.nu

Primera dia

Door: Sanne Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 April 2013 | Spanje, Barcelona

Buenos tardes!

Gisteren ben ik aangekomen in Barcelona. Vlucht ging goed, had m'n koffer lekker snel, en kon ook gelijk de bus in naar de stad. Aangekomen bij mijn residentie bleek, na veel handen en voeten werk, dat ik de sleutel van mijn kamer ergens anders (lees: andere kant van de stad) moest ophalen. Mijn koffer alvast op de voor mij bestemde kamer gezet. Gelukkig is het hier erg lekker weer, not, dus begon ik mijn wandeling. Na 20 minuten vond ik het hotel. Hier kreeg ik mijn sleutel en moest ik een flinke borg lappen.
Terug in mijn residentie ging ik gelijk naar mijn kamer. Wat denk je...... De sleutel paste niet. Snel ging ik naar beneden naar mijn Spaans sprekende vriendin, waar ik haar wijs probeerde te maken dat ik de verkeerde sleutel had. Ze maakte mijn kamer voor me open, en ik zou de goede sleutel 'manana' wel krijgen. Ik zag de bui al hangen.
Daarna op het gemakje mijn koffer uitgepakt en een pak koekjes leeggegeten, altijd lekker als late lunch. Om 8 uur begon het diner. Er word gekookt voor de ons, dus dat is relaxeddddd. Na het eten werd ik doodgegooid met Skype en FaceTime verzoeken van de gehele familie, dus heb iedereen weer even gesproken.

En dan vandaag: mijn eerste schooldag. Eerst ontbeten in de residentie, en om 0830 werd ik op Enforex verwacht. Gelukkig is dit maar 50 meter lopen, dus vlot als ik ben, 3 voor half de deur uit. Ik was overigens niet de laatste die binnen kwam.
Degenen die al op een bepaald niveau zaten moesten een test doen om deze te bepalen. Ik hoefde dit niet, want ik kon mijn Spaanse woordenkennis op 2 handen tellen.
De vijf uren die volgenden heb ik Spaanse stof van 6 weken binnengekregen. Mijn hoofd ontploft bijna. De klas bestaat uit 6 personen, dus dat is wel fijn.

Na de les ging ik terug naar de residentie, waar ik wederom de Spaanse vrouw zocht. Zij begon een heel verhaal over mijn sleutel, waar ik geen bal van begreep en wat ik na een zware ochtend ook echt niet kon handelen. Zoals altijd sprak mijn gezicht boekdelen en is zij naar de school gegaan. Zij kwam terug met de zelfde sleutel, en daarom ging ik zelf maar weer terug naar de school. Hier werd mij verteld dat ik niet in de goede residentie zat, ik een gedeelde kamer moest hebben, en hoe ik er in godsnaam bij was gekomen om naar de betreffende residentie te gaan. Ik zwaaide met mijn scepter, en er kwam een golf aan sorry's. Nee grapje, er was een ander meisje dat ook Sanne eerste, en ik had haar sleutel gekregen. Ik heb nu de sleutel van mijn kamer en zo is alles weer goed afgelopen.

Latur

  • 29 April 2013 - 19:52

    Nicole:

    Nou Sanne, dat was je dagje wel dan.
    Lekker allemaal. Alles wat tegen kon zitten zat dus ook tegen. Hopelijk was dit het en kan je je nu storten op de studie en de stad. Fijn dat ze in die residentie alleen spaans spreken. Ach, over enkele dagen lul je ze gewoon onder tafel......
    Hopelijk draait het weer ook snel om zodat je lekker op een terras kunt gaan genieten van de tapas.

    Veel plezier & succes,
    groetjes van je lieve neef, oom en tante XXX

  • 30 April 2013 - 00:27

    Benny:

    Nou meissie, dat was dus een valse start, maar jou kennende gaat dat helemaal goedkomen. Wel pittig meteen al les, geen tijd om uit te rusten......je hebt dus een kamergenote. Hoop dat ze t volhoudt met jou (grapje).
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag en.........foto!!!


  • 01 Mei 2013 - 09:45

    Noelle:

    Och Sanne, dit kan ook alleen jou weer overkomen he, haha.
    Gelukkig is het allemaal wel goed afgelopen :-)!

    Vandaag lekker relaxen op je vrije dag in de zonnnnn!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9522

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 23 December 2014

Semester in Amerika

28 April 2013 - 20 Juli 2013

Spaans leren in Barcelona

Landen bezocht: